حجت نظری تذکر داد: 4-146
مدیران شهری خودرو و راننده دارند هزینه ایاب و ذهاب در فیش حقوقیشان به چه معناست
عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهرتهران در مورد حق ایاب و ذهاب در فیش حقوقی برخی مدیران دارای خودرو و راننده در شهرداری تهران و احتمال تولید خودروهای سواری دیزلی تذکر داد.
به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در جریان یکصدو چهل و ششمین جلسه شورا از اجرای حکم مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز خبر داد و افزود: وی یکی از جوانان دغدغهمند و مسئولیتپذیر کشور است که برای اجرای حکم یکسال حبس روانه زندان شده است و شهر شیراز از حضور نمایندهای دلسوز و پیگیر در شورا محروم شد.
این عضو شورای شهر تهران خواستار ورود شورای عالی استانها و همچنین مجلس شورای اسلامی به این موضوع شد و افزود: امیدواریم این دو نهاد نتایج بررسیهای خود در این خصوص را اعلام کنند تا هرگونه شائبه درخصوص این حکم یا اجرای آن به اعتمادمردم آسیب بیشتر وارد نکند.
وی در ادامه سخنانش تذکرش را معطوف به احتمال تولید خودروهای سواری دیزلی کرد و افزود: در هفته محیط زیست هستیم و متاسفانه برخی از خبرها از احتمال تولید خودروهای سواری دیزلی حکایت دارد. هفته گذشته بود که رییس سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرد که «مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو» از حدود یک دهه پیش، مطالعاتی روی موتور دیزلی انجام داده و به دنبال تولید و توسعه موتورهای دیزلی است. اگر چنین اتفاقی رخ دهد شاهد افزایش آلودگی هوا در شهر تهران خواهیم بود. البته فنآوری روز دنیا و استانداردهای اروپا، خودروهای دیزلی کمآلاینده تولید میکند و این اتفاقی عجیب نیست، اما اولا آن فنآوری در اختیار ما نیست و ثانیا، کشورهایی که دارای چنین فنآوری هستند، خود به دنبال تغییر خط تولید و رویآوردن به سمت خوردوهای برقی هستند و اینکه ما مسیر آزموده را دوباره بیازماییم، شاید منطق زیادی همراه نداشته باشد.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا خاطر نشان ساخت: در همین راستا نیز لازم است نه تنها از تولید چنین خودروهایی جلوگیری شود، بلکه خودروهای سنگین دیزلی موجود نیز باید کم کم از چرخه تردد در پایتخت خارج شوند.
حجت نظری همچنین تذکری را درباره فیش حقوقی مدیران شهرداری و همچنین وسایل نقلیه در اختیار آنان ارائه داد و تاکید کرد: متوجه شدم که برخی از مدیران شهرداری، علاوه بر خوروهایی که دراختیار دارند و برای آن هزینه بنزین و سایر مخارج مصرفی را نیز دریافت میکنند، حدود چهارصد هزارتومان نیز به عنوان هزینه ایاب و ذهاب دریافت میکنند که این دریافتی قابل قبول نیست. با توجه به وضعیت بحرانی مالی شهرداری نیاز به بازنگری جدی در پرداخت این مبلغ به این عزیزان احساس میشود.
وی یادآور شد: لازم است به کارمندان عادی و بدنه کارشناسی شهرداری توجه بیشتری صورت گیرد و هزینههای مازاد و غیر ضروری مدیران کاهش یابد و لازم است شورا در اینگونه موارد حساسیت بیشتری از خود نشان دهد. افزایش توان کارشناسی شورا به طور طبیعی به رصد بیشتر و دقیقتر اینگونه اتفاقات نادرست منجر میشود و وظیفه نظارتی نهاد شورا به شکلی دقیقتر به اجرا خواهد رسید.